DSP2017 – podsumowanie?

Dwudziesty post w ramach mojego udziału w konkursie DSP2017. Ale czy to oznacza że kończę blog? Co dalej z platformą mobilną Raspberry? Co udało mi się zrealizować, a co nie?

Najłatwiej chyba będzie mi zacząć od wymienienia wszystkiego w punktach:

Zacznijmy od tego czego nie udało mi się zrobić w te kilkanaście tygodni:

  • Nauczyć się korzystać i stworzyć własnych bibliotek do interfejsów w C# (SPI, UART, I2C, 1-wire)
  • Udostępnić bibliotekę SosnusIotLib w postaci NuGeta
  • Opisać biblioteki SosnuIotLib na Githubie
  • Stworzyć i opisać własne, przykładowe kody do Azure IoT Hub
  • Stworzyć kompletny diagram UML biblioteki SosnusIotLib
  • Napisać na blogu skrótów wydarzeń (Sumochallenge, var Sovia = new Tech(); Dzień Wydziału, i inne…)
  • Stworzyć ostateczną iterację platformy mobilnej
  • Poprawić moduł zasilania w platformie

A teraz czas na wymienienie rzeczy, które aktualnie robię w związku z projektem:

  • Dodaję do biblioteki SosnusIotLib klasę do obsługi wyświetlaczy 7-segmentowych
  • Dodaję do biblioteki SosnusIotLib klasy które jeszcze bardziej ułatwią dostęp do portów IO raspberry
  • Uruchamiam Azure Iot Hub (wysyłanie komunikatów z RPI3 do bazy danych przez Iot Hub oraz Stream Analilis już działa)
  • Oraz kilka innych rzeczo o których na razie nie chcę pisać 😛

A oto lista rzeczy które udało się zrobić:

  • Napisać bibliotekę do obsługi PWM
  • Napisać bibliotekę do obsługi serw zwykłych oraz serw 360
  • Stworzyć repo z plikami OpenSCAD
  • Stworzyć wiele przykładowych kodów do repozytorium SosnusIotPlatform
  • Trochę rozeznać się w narzędziach UML
  • Opisać różnicę między W10 oraz W10 IoT oraz opisać proces instalacji systemu
  • Stworzyć bibliotekę Eagle do RPI3
  • Zaprojektować i polutować pierwszą wersję płytki rozszerzeń
  • Zaprojektować i stworzyć pierwszą iterację platformy SosnusIotPlatform (choć z powodu małej stabilności i bezsensownego poprowadzenia zasilania nie jestem z niej zadowolony)

Czy udało się osiągnąć zamierzony cel (zbudować platformę mobilną)?

NIE.

Czy jestem zadowolony z tego co zrobiłem?

TAK!

Dlaczego? Gdyż nauczyłem się więcej niż przypuszczałem. Nie liczy się cel, lecz droga do celu. Już dawno miałem zamiar pobawić się RPI, ale dopiero DSP2017 spowodował że faktycznie postarałem się zagłębić się w tą platformę, mimo że setki innych rzeczy były dla mnie równie ważne a nawet ważniejsze.

Czy prowadzenie bloga jest łatwe?

Nie. A jeszcze trudniej jest prowadzić blog merytoryczny. A jeszcze, jeszcze trudniej jest prowadzić REGULARNY blog merytoryczny.

No i ostatnia kwestia. Czy zamierzam prowadzić blog dalej?

Oczywiście że tak. Pewnie regularność tego co robię spadnie jeszcze bardziej no ale cóż, widocznie tak musi być, na ten moment nie jestem w stanie tak ułożyć sobie plan dnia, by wyrabiać się ze wszystkim. Przekonałem się jednak o tym, że własny blog jest najlepszą formą utrwalenia i uporządkowania wiedzy.

W najbliższych tygodniach spodziewajcie się postów dotyczących między innymi wyświetlacza 7-segmentowego oraz kilku innych rzeczy.

 

Jeden komentarz na temat “DSP2017 – podsumowanie?”

  1. Pingback: dotnetomaniak.pl

Dodaj komentarz